တိတ္ဆိတ္နိန္ေရ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာက ဖန္ကရား အႀကီးသန္တလုံးကို စကၠဴဘုံးထဲက ထုတ္ပနာ စပြဲခုံထက္ကို တင္လိုက္ေတ။ အတန္းထဲက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိကလည္း “ ဆရာ ဇာလုပ္ဖို႔လဲ မသိ။ ” ဆိုပနာ စိတ္ဝင္တစားနန္႔ ၾကည့္နိန္ကတ္ေတ။
ဆရာက လက္သီးဆုတ္ေလာက္ရွိေရ ေက်ာက္တုံးတိကို စကၠဴဘူးထဲက ထုတ္ပနာ ဖန္ကရားထဲမွာ တလုံးခ်င္းဇီ ထည့္ေရ။ ဖန္ကရားထဲမွာ ျပည့္လားေရခါ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိဖက္ကို ၾကည့္ပနာ “ ျပည့္ဗ်ာလ္လာလို႔။ ” မိန္းလိုက္ေတ။ စိတ္ဝင္စားနိန္ကတ္ေတ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိက “ ျပည့္ပါဗ်ာလ္။ ” လို႔ တညီတၫြတ္တည္း ျပန္ေျဖကတ္ေတ။
ဆရာက စကၠဴဘူးထဲက ေက်ာက္စ႐ုိက္ခဲေခ်တိကို ထုတ္ျပန္ပနာ ေက်ာက္တုံးတိအထက္မွာ တင္ေရ။ အၿဗီးေက ဖန္ကရားကို လႈပ္ခါလိုက္ေတခါ ေက်ာက္စရိတ္ခဲေခ်တိ ေက်ာက္တုံးတိၾကားက နိန္ရာလြတ္တိကို အလိုလို ဝင္လားကတ္ေတ။ ေက်ာက္စ႐ိုက္တုံးေခ်တိ ဖန္ကရားဝထိ ျပည့္လားေရခါ “ ျပည့္ဗ်ာလ္လား။ ” လို႔ မိန္းလိုက္ျပန္ေရ။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိကလည္း “ ျပည့္ပါဗ်ာလ္။ ” လို႔ ေျဖကတ္ျပန္ေရ။
တခါ သဲအျပည့္ ထည့္ထားေရ ပလစ္စတစ္အိတ္ တအိတ္ကို ထုတ္ျပန္ပနာ အထဲက သဲတိကို ဖန္ကရားဝမွာ ေလာင္းထည့္ျပန္ေရ။ ျပည့္လာေရခါ ဖန္ကရားကို လႈပ္ခ်ပနာ သဲတိကို ေက်ာက္စရစ္တိ၊ ေက်ာက္တုံးတိ ၾကားက နိန္ရာလြတ္တိမွာ ျပည့္လားဇီျပန္ေရ။ တျဖည္းျဖည္းနန္႔ သဲတိလည္း ဖန္ကရားထဲမွာ ျပည့္လားျပန္ေရ။ ေအတခါ “ ျပည့္ဗ်ာလ္လား။ ” လို႔ မိန္းေရခါ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိက “ ျပည့္ပါဗ်ာလ္။ ” လို႔ ေျဖကတ္ျပန္ေရ။
ယင္းခါ ဆရာက ဖန္ကရားကို လက္နန္႔ ေထာက္ျပယင္း “ အဲ တပည့္႐ို႕၊ ဆရာ ေအနိန္႔ခါ တပည့္႐ို႕ကို အသိပီးခ်င္စြာက တပည့္႐ို႕ ဘဝကို ေအဖန္ကရားပိုင္ သေဘာထားကတ္ပါ။ ေက်ာက္တုံးတိက တပည့္႐ို႕ ဘဝမွာ အေရးအႀကီးဆုံး အရာတိပါ။ ဇာခ်င့္တိ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ပ်က္ပ်က္၊ မေပ်ာက္မပ်က္ဘဲ အၿမဲတမ္း က်န္ရွိနိန္ဖို႔ ျဖစ္ေတ မိသားစု၊ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ သားသမီး၊ က်န္းမာေရး၊ မိတ္ေဆြေကာင္း တိပါ။ ” လို႔ ေျပာလိုက္ပါေရ။
“ ေက်ာက္စရစ္တိက အလုပ္အကိုင္၊ အိမ္၊ ကား ႐ို႕နန္႔ တူပါေရ။ သဲကေတာ့ခါ အၿမဲတမ္း ျဖစ္ပ်က္နိန္ေရ အေသးအမႊားအရာတိပါ။ ”
“ ေအဖန္ကရားထဲကို တပည့္႐ို႕ရာ သဲကို အယင္ဆုံး ထည့္လိုက္ဖို႔ဆိုေက၊ ပို အေရးႀကီးေရ ေက်ာက္စရစ္ခဲတိနန္႔ ေက်ာက္တုံးတိကို ထည့္လို႔ ရဖို႔ မဟုတ္ပါဗ်ာလ္။ ဘဝမွာလည္း အတူတူပါဗ်ာလ္။ ရွိသမွ် စြမ္းအားတိကို အေသးအမြားတိနန္႔ အခ်ိန္ကုန္နိန္ဖို႔ဆိုေက ပိုအေရးႀကီးေရ အရာတိအတြက္ နိန္ရာ ရွိဖို႔ မဟုတ္ပါဗ်ာလ္။ ဘဝမွာ အေရးႀကီးစြာတိကို အေသအခ်ာ အေလးအနက္ ထားကတ္ပါ။ သားသမီးတိနန္႔ အခ်ိန္ပီးပနာ ကဇတ္ပါ။ အိမ္ေထာင္ဖက္နန္႔ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ပနာ လမ္းေလွ်ာက္ပါ။ ဘိုင္စကုတ္ ၾကည့္ပါ။ အလုပ္ လားဖို႔ အခ်ိန္မွာ အလုပ္ လားပါ။ အိမ္ကို သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ပါ။ သငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြတိနန္႔ ထမင္းလက္ဆုံစားပါ။ ”
“ ဘဝမွာ အေရးႀကီးေရ ေက်ာက္တုံးတိကို ပထမဆုံး ဦးစားပီးပါ။ ဇာကို ပိုလို႔ ဦးစားပီးရဖို႔လဲဆိုစြာ စနစ္တက် သိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ က်န္စြာ အားလုံးက သဲတိပါရာ။ ”
စံဂိုးေအာင္
(မူရင္း အဂၤလိပ္ စာ႐ြီးဆရာကို မသိပါ။ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုထားပါေရ။ )
ဆရာက လက္သီးဆုတ္ေလာက္ရွိေရ ေက်ာက္တုံးတိကို စကၠဴဘူးထဲက ထုတ္ပနာ ဖန္ကရားထဲမွာ တလုံးခ်င္းဇီ ထည့္ေရ။ ဖန္ကရားထဲမွာ ျပည့္လားေရခါ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိဖက္ကို ၾကည့္ပနာ “ ျပည့္ဗ်ာလ္လာလို႔။ ” မိန္းလိုက္ေတ။ စိတ္ဝင္စားနိန္ကတ္ေတ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိက “ ျပည့္ပါဗ်ာလ္။ ” လို႔ တညီတၫြတ္တည္း ျပန္ေျဖကတ္ေတ။
ဆရာက စကၠဴဘူးထဲက ေက်ာက္စ႐ုိက္ခဲေခ်တိကို ထုတ္ျပန္ပနာ ေက်ာက္တုံးတိအထက္မွာ တင္ေရ။ အၿဗီးေက ဖန္ကရားကို လႈပ္ခါလိုက္ေတခါ ေက်ာက္စရိတ္ခဲေခ်တိ ေက်ာက္တုံးတိၾကားက နိန္ရာလြတ္တိကို အလိုလို ဝင္လားကတ္ေတ။ ေက်ာက္စ႐ိုက္တုံးေခ်တိ ဖန္ကရားဝထိ ျပည့္လားေရခါ “ ျပည့္ဗ်ာလ္လား။ ” လို႔ မိန္းလိုက္ျပန္ေရ။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိကလည္း “ ျပည့္ပါဗ်ာလ္။ ” လို႔ ေျဖကတ္ျပန္ေရ။
တခါ သဲအျပည့္ ထည့္ထားေရ ပလစ္စတစ္အိတ္ တအိတ္ကို ထုတ္ျပန္ပနာ အထဲက သဲတိကို ဖန္ကရားဝမွာ ေလာင္းထည့္ျပန္ေရ။ ျပည့္လာေရခါ ဖန္ကရားကို လႈပ္ခ်ပနာ သဲတိကို ေက်ာက္စရစ္တိ၊ ေက်ာက္တုံးတိ ၾကားက နိန္ရာလြတ္တိမွာ ျပည့္လားဇီျပန္ေရ။ တျဖည္းျဖည္းနန္႔ သဲတိလည္း ဖန္ကရားထဲမွာ ျပည့္လားျပန္ေရ။ ေအတခါ “ ျပည့္ဗ်ာလ္လား။ ” လို႔ မိန္းေရခါ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတိက “ ျပည့္ပါဗ်ာလ္။ ” လို႔ ေျဖကတ္ျပန္ေရ။
ယင္းခါ ဆရာက ဖန္ကရားကို လက္နန္႔ ေထာက္ျပယင္း “ အဲ တပည့္႐ို႕၊ ဆရာ ေအနိန္႔ခါ တပည့္႐ို႕ကို အသိပီးခ်င္စြာက တပည့္႐ို႕ ဘဝကို ေအဖန္ကရားပိုင္ သေဘာထားကတ္ပါ။ ေက်ာက္တုံးတိက တပည့္႐ို႕ ဘဝမွာ အေရးအႀကီးဆုံး အရာတိပါ။ ဇာခ်င့္တိ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ပ်က္ပ်က္၊ မေပ်ာက္မပ်က္ဘဲ အၿမဲတမ္း က်န္ရွိနိန္ဖို႔ ျဖစ္ေတ မိသားစု၊ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ သားသမီး၊ က်န္းမာေရး၊ မိတ္ေဆြေကာင္း တိပါ။ ” လို႔ ေျပာလိုက္ပါေရ။
“ ေက်ာက္စရစ္တိက အလုပ္အကိုင္၊ အိမ္၊ ကား ႐ို႕နန္႔ တူပါေရ။ သဲကေတာ့ခါ အၿမဲတမ္း ျဖစ္ပ်က္နိန္ေရ အေသးအမႊားအရာတိပါ။ ”
“ ေအဖန္ကရားထဲကို တပည့္႐ို႕ရာ သဲကို အယင္ဆုံး ထည့္လိုက္ဖို႔ဆိုေက၊ ပို အေရးႀကီးေရ ေက်ာက္စရစ္ခဲတိနန္႔ ေက်ာက္တုံးတိကို ထည့္လို႔ ရဖို႔ မဟုတ္ပါဗ်ာလ္။ ဘဝမွာလည္း အတူတူပါဗ်ာလ္။ ရွိသမွ် စြမ္းအားတိကို အေသးအမြားတိနန္႔ အခ်ိန္ကုန္နိန္ဖို႔ဆိုေက ပိုအေရးႀကီးေရ အရာတိအတြက္ နိန္ရာ ရွိဖို႔ မဟုတ္ပါဗ်ာလ္။ ဘဝမွာ အေရးႀကီးစြာတိကို အေသအခ်ာ အေလးအနက္ ထားကတ္ပါ။ သားသမီးတိနန္႔ အခ်ိန္ပီးပနာ ကဇတ္ပါ။ အိမ္ေထာင္ဖက္နန္႔ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ပနာ လမ္းေလွ်ာက္ပါ။ ဘိုင္စကုတ္ ၾကည့္ပါ။ အလုပ္ လားဖို႔ အခ်ိန္မွာ အလုပ္ လားပါ။ အိမ္ကို သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ပါ။ သငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြတိနန္႔ ထမင္းလက္ဆုံစားပါ။ ”
“ ဘဝမွာ အေရးႀကီးေရ ေက်ာက္တုံးတိကို ပထမဆုံး ဦးစားပီးပါ။ ဇာကို ပိုလို႔ ဦးစားပီးရဖို႔လဲဆိုစြာ စနစ္တက် သိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ က်န္စြာ အားလုံးက သဲတိပါရာ။ ”
စံဂိုးေအာင္
(မူရင္း အဂၤလိပ္ စာ႐ြီးဆရာကို မသိပါ။ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုထားပါေရ။ )
Sat Jan 21, 2017 10:58 am by Admin
» ကိုင္းခြဲ အကိုင္းဆက္နည္း
Sat Jan 21, 2017 8:49 am by Admin
» ကိုယ့္ စာမ်က္ႏွာ Profile မွာ ဓါတ္ပုံ တင္ခ်င္ေက
Fri Jan 20, 2017 1:33 pm by Admin
» Arakan.online က ႀကိဳဆိုပါေရ
Fri Jan 20, 2017 7:08 am by Admin
» Arakan.online မွာ အသင္းဝင္သစ္ျဖစ္ဖို႔ Register လုပ္ပုံအဆင့္ဆင့္
Fri Jan 20, 2017 7:04 am by Admin
» အေခါက္ အကိုင္းဆက္နည္း
Sun Jan 15, 2017 10:35 am by Admin
» သဘုန္ နန္႔ သဘာဝ ပိုးသတ္ဆီး ဇာပိုင္ လုပ္ဖို႔လဲ
Fri Jan 13, 2017 1:06 pm by Admin
» ခ်စ္နိန္စြာလား၊ မြန္နိန္စြာလား၊ အသုံးလိုနိန္စြာလား - အသုံးလိုနိန္ေရဆိုစြာ
Fri Jan 13, 2017 12:23 pm by Admin
» ၾဘက္ခ်္လတ္ခ်္ ဒီစီ ေမာ္တာတိ ဇာပိုင္ အလုပ္ လုပ္ေလ
Thu Jan 12, 2017 2:45 pm by Admin
» ဒီီစီ ေမာ္တာတိ ဇာပိုင္ အလုပ္ လုပ္ေလ
Thu Jan 12, 2017 2:43 pm by Admin
» ေအာ္တာနိတ္တာ (ဝါ) မီးစက္တိ ဇာပိုင္ လွ်ပ္စစ္ ထုတ္စြာေလ
Thu Jan 12, 2017 2:41 pm by Admin
» အိန္ဂ်ိန္ တလုံး ျဖဳတ္ပုံျဖဳတ္နည္း
Thu Jan 12, 2017 2:35 pm by Admin
» ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ကလာ့ခ်္ ဇာပိုင္ အလုပ္ လုပ္ေလ
Thu Jan 12, 2017 2:29 pm by Admin
» ကား ဂီယာ အလုပ္ လုပ္ပုံ သေဘာတရား
Thu Jan 12, 2017 2:24 pm by Admin
» ကားတိမွာ ေအာ္တို ဂီယာ ဇာပိုင္ အလုပ္ လုပ္ေလ
Thu Jan 12, 2017 2:21 pm by Admin